S-Cross
test

1.4 BOOSTERJET-turbobenzinemotor
De rechtstreeks ingespoten 1.4 BOOSTERJET-turbobenzinemotor geeft de nieuwe S-CROSS meer koppel om mee te spelen. De turbo met intercooler stuwt samengeperste lucht in de cilinders en stelt de motor in staat om zijn koppel te maximaliseren bij lage toerentallen vanaf
2.000 t /min. D e directe injectie verhoogt de brandstofefficiëntie verder door de controle van de dosering, de timing en de druk van de geïnjecteerde brandstof te verbeteren. Andere factoren die de efficiëntie ten goede komen, zijn de elektrisch gestuurde variabele timing van
de inlaatkleppen (VVT), de gekoelde uitlaatgasrecirculatie (EGR) en de hogere compressieverhouding.

Mild hybridesysteem SHVS met 48-voltbatterij
Het mild hybridesysteem SHVS met 48-voltbatterij omvat een geïntegreerde starter-generator (ISG) van 48Volt, werkend als een elektromotor, een lithium-ionbatterij van 48Volt en een DC/DC-omvormer (48V-12V). Terwijl het systeem in normale omstandigheden het
brandstofverbruik drukt, levert het ook extra koppel als aanvulling op het koppel van de verbrandingsmotor wanneer de bestuurder krachtige acceleraties vraagt. Bovendien laat de elektromotor de verbrandingsmotor stationair draaien en sluit hij brandstofverbruik uit tijdens vertragingen om de brandstofefficiëntie verder te verhogen.

1.5 DUALJET-full hybridemotor
De 1.5-DUALJET-motor onderscheidt zich door zijn bescheiden verbruik, stoot weinig uitlaatgassen uit en ontwikkelt een stevig vermogen en koppel voor krachtige prestaties. Hij dankt zijn uitzonderlijke zuinigheid aan verschillende kenmerken. De dubbele brandstofinjectoren zijn dicht bij de inlaatkleppen geplaatst en de compressieverhouding werd verhoogd om een efficiënte verbranding te verzekeren. Het uitlaatgasrecirculatiesysteem (EGR) verlaagt de verbrandingstemperaturen en dringt de pompverliezen terug. Roltuimelaars onderdrukken van hun kant de wrijvingsverliezen. Bovendien wordt de timing van de in- en uitlaatkleppen geoptimaliseerd door het VVT-systeem (Variable Valve Timing).

Strong (full) hybridesysteem
Het compacte en lichte strong hybrid-systeem biedt naast een zuinige hybridemodus ook de mogelijkheid om zuiver elektrisch te rijden. Het systeem bestaat uit de 1.5 DUALJET-verbrandingsmotor, een MGU (Motor Generator Unit), een AGS-transmissie (Auto Gear Shift) en een lithium-ionbatterij van 140 volt met omvormer. De zeer efficiënte en krachtige MGU kan het voertuig alleen aandrijven (ook in achteruit) om zuiver elektrisch te rijden, maar kan de verbrandingsmotor ook bijstaan bij het accelereren. Om soepelere schakelovergangen te garanderen vlakt de elektromotor ook de koppeldip uit bij het ontkoppelen. Bij constante snelheden gebruikt de MGU het vermogen van de verbrandingsmotor om efficiënt elektriciteit op te wekken. Daardoor kunt u langer en vaker zuiver elektrisch rijden. Resultaat: een lager brandstofverbruik en een stillere rijervaring. Tijdens het vertragen recupereert de MGU grote hoeveelheden kinetische energie om de batterij op te laden en het batterijvermogen op peil te houden.
Het interieur van de Suzuki S-Cross wordt bepaald door het uitrustingsniveau dat je kiest.
Louter informatief kan je hieronder een overzicht van de verschillende interieurs terugvinden.
-
Interieur GL en GL+ versie
-
Interieur GLX versie

9-inch Suzuki Display Audio (GLX): zie foto
- HD resolutie
- Apple CarPlay via WiFi of USB connectie
- Stemherkenning
- 360°zicht-camera
- Navigatie systeem standaard aanwezig
7-inch Suzuki Display Audio (GL+ and GL)
- WVGA resolutie
- Enkel USB connectie
- Stemherkenning enkel beschikbaar als een smartphone verbonden is
- Achteruitrij-camera
Voldoende ruimte achterin en in de koffer (430L)!
-
Regelbare achterzetels
-
Flexibele koffer: achterbank neerklapbaar
-
Flexibele koffer: verplaatsbare koffervloer

Robuuste SUV look
- Led-lampen voor en achter verdeeld in 3 segmenten
- Verhoogde motorkap
- grote pianozwarte grille
- Vierkante wielkasten
- Geïntegreerde dakrails (vanaf GL+)