
Remassistentie via dubbele sensor
Tijdens het rijden gebruikt de Vitara twee sensoren – een monoculaire
camera en een lasersensor – om dreigende aanrijdingen met
voorliggers of voetgangers te detecteren. Wanneer het voertuig
een potentiële aanrijding detecteert, reageert het naargelang de
situatie op een van de volgende drie manieren.
-
Waarschuwing en voorkomen van afwijken rijstrook
De functie Lane Departure Warning is ontworpen om bij snelheden vanaf 60 km/u het traject van het voertuig te voorspellen en de bestuurder te waarschuwen met visuele (scherm en indicator) en tactiele signalen (trillingen in het stuurwiel). Bovendien helpt het de bestuurder automatisch om zijn auto op zijn rijstrook te houden, door middel van stuurimpulsen via de elektrische stuurbekrachtiging.
-
Slingerwaarschuwing
Bij snelheden vanaf 60 km/u berekent dit ‘slingeralarm’ het rijpatroon en geeft het audiovisuele signalen weer wanneer het voertuig over de weg slingert door bijvoorbeeld vermoeidheid bij de
bestuurder. -
Verkeersbordherkenning
Dit systeem gebruikt de monoculaire camera om verkeersborden te lezen. Wanneer het bijvoorbeeld verkeersborden met snelheidsbeperkingen of een inhaalverbod detecteert, geeft de verkeersbordherkenning het bord in kwestie weer op het scherm, zodat de bestuurder zeker weet welke borden hij voorbijgereden is. Er kunnen maximaal drie borden tegelijk worden weergegeven.
Enkele accessoires voor jou uitgekozen!

1.4 BOOSTERJET-turbobenzinemotor
De nieuwe, rechtstreeks ingespoten 1.4 BOOSTERJET-turbobenzinemotor geeft de VITARA meer koppel om mee te spelen. De turbo met intercooler stuwt samengeperste lucht in de cilinders en stelt de motor in staat om zijn koppel te maximaliseren bij lage toerentallen vanaf
2.000 t /min. D e directe injectie verhoogt de brandstofefficiëntie verder door de controle van de dosering, de timing en de druk van de geïnjecteerde brandstof te verbeteren. Andere factoren die de efficiëntie ten goede komen, zijn de elektrisch gestuurde variabele timing van
de inlaatkleppen (VVT), de gekoelde uitlaatgasrecirculatie (EGR) en de hogere compressieverhouding.

Mild hybridesysteem SHVS met 48-voltbatterij
Het nieuwe mild hybridesysteem SHVS met 48-voltbatterij omvat een geïntegreerde starter-generator (ISG) van 48Volt, werkend als een elektromotor, een lithium-ionbatterij van 48Volt en een DC/DC-omvormer (48V-12V). Terwijl het systeem in normale omstandigheden het
brandstofverbruik drukt, levert het ook extra koppel als aanvulling op het koppel van de verbrandingsmotor wanneer de bestuurder krachtige acceleraties vraagt. Bovendien laat de elektromotor de verbrandingsmotor stationair draaien en sluit hij brandstofverbruik uit tijdens vertragingen om de brandstofefficiëntie verder te verhogen.
-
Interieur Vitara GL
- Stoffen zetels
- Automatische airco
- In hoogte verstelbare voorzetels
- Adaptieve Cruise control
-
Interieur Vitara GL+
- Zetels in textiel met stiksels
- Apple Carplay / Android auto met achteruitkijkcamera
- Verwarmde voorzetels
-
Interieur Vitara GLX
- Suède en lederen interieur
Extra tov GL+:
- Keyless drukstartsysteem
- Navigatie op het multimedia systeem
Enkele interieur accessoires voor jou uitgekozen!

Dode hoek detectie (vanaf GL+ versie)
Rijstrookwissels bij snelheden vanaf 15 km/u worden veiliger dankzij twee achteraan gemonteerde radarsensoren die aan beide zijden van de auto voertuigen kunnen detecteren die zich in de dode hoek bevinden of deze naderen. Als dit het geval is, licht een ledpictogram op in de overeenkomstige buitenspiegel. Als de bestuurder dan zijn richtingaanwijzer inschakelt om van rijstrook te veranderen, wordt het ledpictogram aangevuld met een
geluidssignaal.

Panoramische zonnedak
Geniet van een adembenemend uitzicht. Dankzij het dubbele glazen schuifpaneel beschikt het panoramische zonnedak over een enorme opening van 1m. Dit is beschikbaar als optie op de GLX versie (in het sunroof pack).