De Suzuki Baleno is een fantastische wagen, maar helaas niet meer in stock.
Wist je dat hij een waardig alternatief heeft? En wat voor één!
Ontdek snel alle troeven van de Suzuki Swift!
Bij de aankoop van een nieuwe wagen spelen heel wat factoren mee, zoals het design, het aantal zitplaatsen, de kofferruimte, … Voor autoliefhebbers gaat het al snel over de technische specificaties, maar ook voor wie niet geabonneerd is op automagazines zijn de motor en de aanwezige technologie erg belangrijk. Ontdek welke technische eigenschappen de Suzuki Baleno zo interessant maken.

Welke motor zit er in je Suzuki Baleno?
De jongste Suzuki Baleno combineert zuinigheid met sportieve rijprestaties. Beide zijn onmisbaar. Het geheim van de Baleno zit ‘m in de motor, of liever motoren, want je hebt de keuze uit twee opties:
- Een direct ingespoten 1.0-turbo BoosterJet-benzinemotor die 82 kW (112 pk) levert
- Een 1.2 DualJet-motor die 66 kW (90 pk) levert

De BoosterJet, een unieke creatie van Suzuki, combineert uitzonderlijke lichtheid met precies de juiste hoeveelheid kracht om aangenaam door de stad, op het platteland en op de snelweg te rijden. Tegelijk is de BoosterJet erg zuinig en efficiënt, iets waar particulieren ook almaar meer oog voor hebben.
Wie kiest voor de Suzuki 1.2 DualJet, ziet zijn brandstofverbruik nog verder dalen. In de Suzuki Baleno kun je de DualJet-motor bovendien combineren met een elektrische hulpmotor. Dankzij de ‘Smart Hybrid Vehicle by Suzuki’-techniek (SHVS) wordt de energie die vrijkomt bij het remmen opgeslagen in een lithium-ion-accu. Die voedt allerlei elektronische componenten, waardoor je een minder zware loodbatterij nodig hebt en de dynamo minder belast.

Suzuki RBS en TECT garanderen veiligheid
Performant, zuinig én veilig, da’s de Suzuki Baleno. We waarborgen je veiligheid op de weg met verschillende slimme systemen. Een daarvan is Radar Brake Support. RBS werkt op drie fronten:
- Als de auto voor je plots stopt of vertraagt, krijg je een audiovisueel signaal, zodat je meteen op de situatie kunt anticiperen.
- Grijp je toch niet meteen in, dan verhoogt het systeem automatisch de remdruk, zodat de rempedaal gevoeliger reageert.
- In noodgevallen activeert RBS de remmen automatisch, zodat de impact beperkt blijft.
In de Baleno wordt RBS aangevuld met Suzuki’s Total Effective Control Technology of TECT. Een auto met TECT is gebouwd op een extra veilig chassis. Het chassis is namelijk zo ontworpen dat het eventuele botsingen opvangt en minimaliseert. Je auto absorbeert de impact dus meer, wat jouw veiligheid en die van de passagiers gevoelig verbetert.

Ongeëvenaard comfort
Naast de technologische snufjes die je niet ziet, zijn er ook enkele punten die een ritje met de Baleno bijzonder aangenaam maken. Denk maar aan:
- Zetelverwarming
- Xenon-koplampen met ‘Guide me home’ en ‘Guide me to car’
- Smart Linkage Display Audio (SLDA) met Apple Carplay-functie en achteruitkijkcamera
- Adaptive cruise control
- 3 minuten
Elektrische bedrijfswagens zijn de toekomst
Een bedrijfswagen wordt door de jaarlijkse aanpassing van de referentie-CO2-uitstoot steeds duurder. Elektrische bedrijfswagens zijn dan ook de toekomst.
- 3 minuten
Wat is de gemiddelde levensduur van een hybride auto?
Overweeg jij om binnenkort over te schakelen op een hybride auto? Maak je geen zorgen over de accu, deze wagens gaan even lang mee als een ‘gewone’ auto!
- 4 minuten
ADAS verplicht vanaf 2022: dit moet je weten over rijhulpsystemen
ADAS of rijhulpsystemen zijn vanaf 2022 verplicht in alle nieuwe automodellen. Lees hier meer over deze nieuwe regelgeving en wat die voor jou betekent.