Overslaan en naar de inhoud gaan

e VITARA

Autonomie
tot 426 km
Batterijcapaciteit
49 - 61 kWh

Aanbevolen catalogusprijs

€ 33.990,00

€ 29.490,00

Tot €4.500 korting

e VITARA

e VITARA

vanaf € 29.490,00

e VITARA
e VITARA
e VITARA
e VITARA
e VITARA
e VITARA

10 jaar garantie

De nieuwe Suzuki e VITARA nu met 10 jaar garantie!

Geniet van elke rit zonder zorgen dankzij onze unieke garantie van 10 jaar. Betrouwbaarheid, kwaliteit en gemoedsrust, dat is wat je krijgt met de e VITARA.

e VITARA

Design

Concept

Aan de basis van de gedurfde stijl van de e VITARA ligt het oorspronkelijke concept van “Metal Beast”. Dit concept is bedacht om het hightechkarakter van de e VITARA, dat typisch is voor elektrische voertuigen, te weerspiegelen, evenals de robuustheid, prestaties en capaciteiten van zijn 4x4 SUV-ziel, die klaar is voor alle avonturen. Het unieke silhouet van de carrosserie speelt met de lange wielbasis en de banden met grote diameter op alle vier de hoeken om een agressieve en krachtige houding te creëren, terwijl het slanke en ruime interieur wordt benadrukt.

e VITARA

Technologie

Digitale beleving

De e VITARA zit vol slimme technologie. Het dashboard is één geïntegreerde digitale beleving, waarin alles samenkomt: navigatie, media, voertuiginfo én jouw smartphone via Apple CarPlay of Android Auto. Met de Suzuki Connect-app blijf je op afstand verbonden met je auto – handig voor laadinstellingen, klimaatregeling of voertuigstatus. En ja, zelfs laadschema’s stel je in met een paar tikken. Slim, simpel en volledig afgestemd op jouw ritme.

Ontdek onze AllGrip-vierwielaandrijving

e VITARA

Veiligheid

Geavanceerde veiligheidssystemen

Met Suzuki rij je niet alleen comfortabel, maar ook met vertrouwen. De e VITARA is uitgerust met de nieuwste veiligheidssystemen die jou en je passagiers beschermen in elke situatie. Denk aan:
✔ Adaptieve cruise control
✔ Rijstrookassistentie
✔ Automatische noodrem
✔ Verkeersbordherkenning
✔ 360° camerasysteem (optioneel)
Of je nu een lange rit voor de boeg hebt of dagelijks de stad doorkruist – veiligheid is standaard, geen luxe.

e VITARA

Suzuki Connect

Blijf verbonden met je e VITARA

Altijd en overal verbonden zijn met jouw Suzuki e VITARA? Suzuki Connect maakt het mogelijk. Met deze nieuwe slimme connectiviteitsdienst kun je via de Suzuki Connect app op jouw smartphone tal van functies van de auto checken en bedienen, overal waar je maar wilt. Zoals het vergrendelen van de portieren. Handig als je vergeten bent die op slot te doen.

e VITARA

Eén design

High-Tech én avontuur

Het design van de nieuwe Suzuki e VITARA draait helemaal rond het thema ‘High-Tech & Adventure’. Deze SUV combineert geavanceerde elektrische technologie met een stoere, avontuurlijke uitstraling. Opvallende kenmerken zoals de grote wielen en lange wielbasis geven ‘m een krachtige look én extra stabiliteit op de weg. Binnenin vind je een interieur dat even robuust als stijlvol is, met slimme designelementen en een geïntegreerd scherm boordevol moderne functies.

e VITARA

Exterieur

Toekomstgericht én robuust

Het exterieurdesign van de Suzuki e VITARA straalt tegelijk kracht en elegantie uit. Met z’n scherpe lijnen en gespierd silhouet toont hij een gedurfde persoonlijkheid – klaar om zich overal te laten zien, op elk terrein.

e VITARA

Interieur

Stap binnen in een slimme, ruime wereld

Welkom in een interieur waar geavanceerde technologie, functioneel design en robuuste afwerking samenkomen. Dankzij de elektrische aandrijving biedt de e VITARA opvallend veel ruimte aan boord. Of je nu een fiets wil meenemen, je koffers inpakt voor een weekendje weg, of gewoon meer comfort zoekt in je dagelijkse rit: de Suzuki e VITARA past zich moeiteloos aan jouw leven aan. Elk detail is doordacht – en dat voel je meteen.

e VITARA

Elektrische aandrijving

Kies je batterij, kies je kracht

De e VITARA is verkrijgbaar met een batterij van 49 kWh of 61 kWh. Beide batterijpakketten zijn stevig geïntegreerd in de carrosserie, wat zorgt voor extra bescherming bij een aanrijding. Afhankelijk van je keuze voor 2WD of 4WD en het batterijtype, levert de e VITARA een piekvermogen tot 135 kW (184 pk) en een maximumkoppel van 300 Nm – voor pittige prestaties in alle omstandigheden.
Opladen doe je op jouw ritme: in zo’n 6 uur via 3-fase 11 kW (AC) of in amper 30 minuten met 150 kW snelladen (DC).

e VITARA

Geavanceerde geïntegreerde display

Het digitale instrumentenpaneel en het centrale scherm vormen één harmonieus geheel, waarbij je zelf kiest hoe de informatie wordt weergegeven. Navigatie, Suzuki Connect-diensten en de airco zijn intuïtief te bedienen. Je kan ook eenvoudig laadschema’s instellen en andere specifieke EV-instellingen aanpassen via het scherm. Dankzij Apple CarPlay en Android Auto blijf je altijd verbonden. Bovendien vind je op het display handige video’s die je wegwijs maken in de verschillende rijhulpsystemen.

Volledig elektrische aandrijving

De elektrische aandrijving van de e VITARA bestaat uit een uiterst efficiënte eAxle, waarbij de motor en omvormer slim geïntegreerd zijn. De duurzame lithium-ijzerfosfaatbatterij is ontworpen met oog op veiligheid en betrouwbaarheid. Voor extra grip en rijzekerheid is er de AllGrip-e vierwielaandrijving, gebaseerd op Suzuki’s jarenlange expertise in 4x4-technologie. Met de TRAIL-rijmodus rij je bovendien vlot door ruw of glad terrein – ideaal voor wie ook buiten de lijntjes durft te rijden.

4x4

Rijmodi voor elk moment

Met verschillende rijmodi is de e VITARA klaar voor elk type rit en elk soort terrein. Kies ECO, Normal of SPORT afhankelijk van je rijstijl: van energiezuinig tot maximaal sportief. De 2WD-versie beschikt bovendien over een SNOW-modus, ideaal voor gladde of winterse omstandigheden. Ga je voor de 4x4 AllGrip-e uitvoering? Dan krijg je daar nog de AUTO- en TRAIL-modus bij, die automatisch zorgen voor optimale grip en controle op ruwe, natte of onverharde wegen.

e VITARA

Veiigheid

Maximale veiligheid

Geavanceerde veiligheidssystemen, aangestuurd door de nieuwste sensor, camera- en lasertechnologie, zorgen voor gemoedsrust en rijcomfort.

e VITARA

Veiligheid

Gerust op de baan

Ook bij de nieuwe e VITARA komt veiligheid op de eerste plaats. Afhankelijk van de uitvoering is deze Suzuki standaard uitgerust met een uitgebreide reeks geavanceerde rijhulpsystemen.

Tijdens het rijden gebruikt de Suzuki Vitara twee sensoren – een monoculaire camera en een lasersensor – om dreigende aanrijdingen met voorliggers of voetgangers te detecteren. Wanneer het voertuig een potentiële aanrijding detecteert, reageert het naargelang de situatie op een van de volgende drie manieren.

De ingebouwde millimetergolfradar en monoculaire camera worden gebruikt om voertuigen, motorfietsen en voetgangers direct of diagonaal voor het voertuig te detecteren. Bij het risico op een botsing, wordt de bestuurder direct gewaarschuwd. Als de bestuurder niet hard genoeg remt, wordt de remassistent automatisch ingeschakeld om de auto af te helpen remmen. En als een botsing onvermijdelijk lijkt, remt de auto automatisch om de impact te verminderen en de schade te beperken.

Met ACC kom je frisser aan op je bestemming na een lange reis. De ACC is zelfs gekoppeld aan de ingebouwde verkeersbordherkenning, waardoor je je altijd aan de maximumsnelheid houdt. Om de ACC te activeren, druk je eenmalig op de schakelaar op het stuur. In het verkeer gebruikt het systeem millimetergolfradar en een monoculaire camera om de afstand tot de voorligger te meten, zodat je indien nodig automatisch versnelt of vertraagt om voldoende afstand te blijven houden. Als de weg vrij is, rij je precies zo snel als je reed toen je de schakelaar indrukte. (Op modellen uitgerust met AGS wordt ACC uitgeschakeld wanneer het voertuig tot stilstand komt. Op modellen met MT schakelt ACC uit bij snelheden van ongeveer 30 km/u of minder.)

Wanneer de ACC wordt geactiveerd, helpt LKA de bestuurder om in het midden van de rijstrook te blijven rijden. Bij onduidelijke rijstrookmarkeringen maakt het systeem gebruik van de koers van het voorgaande voertuig.

Tijdens het rijden, detecteert LDP de afbakening van de linkeren rechterrijstrook en voorspelt het de koers van de wagen. Als de bestuurder even minder oplet en de wagen begint af te wijken, gaat het stuur trillen of klinkt er een geluidssignaal. Als ook deze waarschuwingen niet helpen, zorgt het systeem automatisch dat de auto terugkeert naar het midden van de rijstrook door middel van stuurhulp.

Wanneer de koplampen op grootlicht staan en er tegenliggers of voorliggers zijn, of als er voldoende omgevingslicht is, schakelen de koplampen automatisch over op dimlicht. De koplampen gaan automatisch terug naar grootlicht wanneer er geen tegenliggers of voorliggers zijn of wanneer de lichtkwaliteit afneemt. (Alleen actief bij snelheden boven 40 km/u.)

Een ingebouwde camera in het dashboard houdt de ogen en het gezicht van de bestuurder nauwlettend in de gaten. Als het DMS signaleert dat je vermoeid oogt, in slaap valt of niet goed op de weg let, hoor je een alarmtoon en zie je een notificatie op het display.

Dit systeem detecteert verkeersborden met een monoculaire camera. Zo weet de boordcomputer precies wat de maximumsnelheid is en of inhalen is toegestaan. Als bestuurder blijf je eenvoudig op de hoogte van alle geldende verkeersborden door middel van icoontjes op het display. Wanneer de snelheidsbegrenzer is ingeschakeld, zorgt het systeem er automatisch voor dat je de maximumsnelheid niet overschrijdt.

De dodehoekmonitor detecteert door middel van radarsensoren in de achterbumper voertuigen die zich al in de dode hoek bevinden of deze naderen. Wanneer een voertuig wordt gedetecteerd, verschijnt er een pictogram in de buitenspiegel aan de kant van het voertuig. Als de bestuurder de richtingaanwijzer aan die kant activeert, knippert het pictogram en klinkt er een geluidssignaal.

Deze extra veiligheidsfunctie gebruikt millimetergolfradarsensoren om voertuigen die van links of rechts naderen te detecteren en te waarschuwen als je achteruit een parkeerplaats of andere locatie verlaat.

Ultrasone sensoren in de voor- en achterbumpers detecteren obstakels tijdens het parkeren en laten je met korte piepjes weten hoeveel ruimte je nog hebt.

Bij het wegrijden op een helling voorkomt Hill hold control gedurende twee seconden 􀁇􀁄􀁗􀀃 􀁇􀁈􀀃 􀁄􀁘􀁗􀁒􀀃 achteruit rolt, zodat je als bestuurder voldoende tijd hebt om het gaspedaal in te drukken.

Kies jouw model

e VITARA

Standaard uitrusting

Technische specificaties