Algemene Voorwaarden Assistance
Algemene voorwaarden Suzuki Assistance
TELEFOON : VANUIT BELGIË 03/253.61.44
VANUIT HET BUITENLAND +32/3/253.61.44
Suzuki Lifetime Assistance garandeert je een mobiliteitsservice in geval van pech en/of ongeval, 24h/24h in landen binnen geografisch Europa en vermeld op de verzekeringskaart.
Voorwaarde Suzuki Lifetime Assistance: indien het jaarlijks onderhoud bij één van onze Erkende Herstellers in België en/of Luxemburg, en volgens de voorschriften van de constructeur is uitgevoerd, kan je genieten van telkens 12 maanden bijkomende Suzuki Lifetime* Assistance (*van toepassing op wagens ingeschreven na 01/01/2021 in België of Luxemburg)
Wagens ingeschreven vóór 01/01/2021 genieten van 5 jaar Suzuki Assistance, te rekenen vanaf de eerste inschrijvingsdatum.
In België en het Groothertogdom Luxemburg
- Technische bijstand ter plaatse (beroeps en privé-verplaatsingen).
- Sleepdienst naar een erkende Suzuki-garage naar keuze, indien de wagen niet ter plaatse rijklaar gemaakt kan worden.
- Niet-gewonde inzittenden worden overgebracht naar de woonplaats of standplaats van de bestuurder (in Belux).
- Ingeval uw wagen dient gesleept te worden, wordt een vervangwagen (cat. A/B) ter beschikking gesteld voor de duur van de herstelling, met een maximum van 5 opeenvolgende kalenderdagen. (Deze service is niet geldig indien het voertuig reeds in een herstellingsgarage werd aangeboden.)
- Ook aanhangwagens en caravans die aan uw defecte Suzuki zijn gekoppeld op het moment van pech of ongeval kunnen worden gesleept indien nodig en het maximum totaal gewicht van de combinatie niet meer dan 3.500 kg bedraagt.
In het buitenland
- Technische bijstand ter plaatse (beroeps en privé-verplaatsingen).
- Sleepdienst naar de dichtstbijzijnde erkende Suzuki-garage binnen een straal van 100 km en tot max € 375.
- De herstelling neemt minder dan 5 dagen in beslag: budget personenbijstand is 650 EUR:
- OF tussenkomst in hotelkosten (op basis van kamer en ontbijt)
- OF vervangend vervoer tot de eindbestemming + vervangend vervoer voor één persoon om het herstelde voertuig op te halen in de herstellingsgarage.
- OF vervangwagen (cat. A/B) voor de duur van de herstelling, met een maximum van 5 opeenvolgende kalenderdagen. - De herstelling neemt meer dan 5 dagen in beslag, tussenkomst in bijstand:
- Repatriëring van het voertuig (incl. aanhangwagen of caravan voor zover zij aan het defecte voertuig gekoppeld zijn en het maximaal gewicht van de combinatie niet meer dan 3.500kg bedraagt).
- Repatriëring van de niet-gewonde inzittenden met trein 1ste klasse of vliegtuig economy class (indien afstand > 1.000 km) of vervangwagen (cat. A/B) tot maximum de kostprijs van een repatriëring met het openbaar vervoer. - Verzendingskosten wisselstukken.
- Stallingskosten in afwachting van repatriëring.
Onder “buitenland” wordt verstaan: Alle landen in geografisch Europa die standaard als verzekerd voorzien zijn op de verzekeringskaart, met uitzondering van België en Groothertogdom Luxemburg.
Voor wie geldt deze dienstverlening?
Deze dienstverlening geldt voor alle nieuwe Suzuki voertuigen ingevoerd door Suzuki Belux, verkocht door een officiële Suzuki verdeler en ingeschreven in België of het Groothertogdom Luxemburg. Deze dienstverlening is niet van toepassing indien het voertuig reeds werd aangeboden in een herstellingsgarage.
Onder “pech” wordt verstaan: elke plotse en onvoorziene immobilisatie van het voertuig ten gevolge van een mechanische of elektrische panne, met inbegrip van lekke banden, verkeerd getankt, zonder brandstof, en afgesloten wagen. Ongeval, (poging tot) diefstal, brand en vandalisme zijn eveneens gedekt.
UITGESLOTEN ZIJN:
- Slepen in opdracht van de overheid (bv. FAST, SIABIS).
- Prijs van wisselstukken of materiaal.
- Tussenkomsten die het gevolg zijn van incidenten die het voertuig niet immobiliseren.
- Herstellingskosten door de garage en eventuele onderhoudskosten.
- Kosten ten gevolge van prestaties die niet aan VAB werden aangevraagd.
- Vervoer van lading (goederen en/of dieren).
- Bergingsoperaties en/of kraanwerk.
- Alle schade, pech of ongeval die zich voordoet tijdens training of deelname van het voertuig aan wedstrijden.
- Diefstal of beschadigingen van voorwerpen of bijhorig- heden uit het voertuig ten gevolge van pech en ongeval
- Bijstand aan voertuigen die reeds in een herstelgarage staan.
- Voertuigen die afgekeurd werden op de technische autokeuring.
- Alle gevallen van misbruik en/of bedrog.
- Voertuigen met een MTM groter dan 3,5 ton
- Bijstand aan aanhangwagens of opleggers gekoppeld aan voertuigen waarvan de combinatie MTM > 3,5 ton bedraagt.
- Telefoonkosten om de bijstandscentrale te bereiken.
- Brandstofkosten.
- Kosten van maaltijden (met uitzondering van kosten van kamer & ontbijt in het buitenland)
- Sleep naar een EV laadstation op meer dan 50 km van de pechlocatie
-
Bergingsactiviteiten voor elektrische en hybride voertuigen:
-
kosten gemaakt voor de bewaring van beschadigde elektrische/hybride voertuigen
-
Monitoring van de batterijstatus op defecte elektrische/hybride wagens
-
Interventie bij batterijbrand (bv onderdompeling vd wagen onder water, contaminatie vervuild bluswater,…)
-
transport en stockage van de beschadigde elektrische/hybride wagens
-
Suzuki Assistance kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen of belemmeringen die het gevolg zijn van heirkracht zoals burgeroorlog, revolutie, opstand, staking, inbeslagname of dwangbevel, van en door de openbare macht, splijtstofreacties, radioactiviteiten en natuurfenomenen.
In het geval U deze dienst nodig hebt, hou dan steeds volgende gegevens binnen handbereik:
- Chassisnummer.
- Nummerplaat.
- Plaats waar het voertuig zich bevindt.
- Omschrijving van het probleem.
- Telefoonnummer waar men je kan bereiken.
- Modeltype en kleur van jouw voertuig.
- Leveringsdatum.
- Kilometerstand.
Zowel de het programma in zijn geheel en/of de modaliteiten kunnen op elk ogenblik worden herroepen.
Deze algemene voorwaarden volgen steeds de nieuwste versie.