Suzuki Hybrides
Op zoek naar een zuinig brandstofverbruik? Ons nieuwe geavanceerde benzine-elektrische hybride rijsysteem helpt de CO2-uitstoot te verminderen en het brandstofverbruik te verlagen.

1.2 Smart hybrid aandrijflijn
Dankzij de Smart Hybride technologie wordt er uiterst efficiënt met brandstof omgegaan en wordt ook de uitstoot van schadelijke emissies verminderd. De startergenerator (ISG) is het hart van de hybride aandrijving. De energie die vrijkomt bij het remmen wordt opgeslagen in een nieuw type lithium-ion accu met een grotere capaciteit. De opgeslagen energie drijft bijvoorbeeld de airconditioner aan, helpt bij het starten, rijden en accelereren, en wordt gebruikt om uw favoriete muziek te verlichten en af te spelen. Daarom kan uw Suzuki energie opwekken en zorgen voor minder verbruik en minder CO2-uitstoot - zonder dat u er íets voor hoeft te doen.
Welke Suzuki's zijn leverbaar met deze Smart Hybrid-techniek?

1.4 Mild Hybrid aandrijflijn
Het nieuwe Smart Hybridesysteem is uitgerust met een 48-volt startgenerator, die ook dienst kan doen als elektromotor, en een 48-volt lithium-ion batterij. De 10 kW (14 pk) ISG fungeert als generator en startmotor en ondersteunt de benzinemotor tijdens het versnellen. Dankzij de hoge spanning (meestal 12 volt) regenereert het systeem meer energie tijdens het afremmen, waardoor de elektromotor de benzinemotor krachtiger kan ondersteunen. Wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, schakelt het aandrijfsysteem de verbrandingsmotor vooraf uit; wanneer de bestuurder accelereert, zorgt de elektromotor ervoor dat de benzinemotor onmiddellijk start. Bij normaal rijden leidt dit vooral tot een lager brandstofverbruik. Maar wanneer de bestuurder het gaspedaal intrapt, verhoogt het systeem het koppel en de acceleratie.
Welke Suzuki's zijn leverbaar met de 48V Mild Hybrid-techniek?

Wat is Plug-in hybride?
De elektromotor levert soepele, stille en krachtige prestaties en zorgt voor een comfortabele dagelijkse rijervaring. Als u bij hogere snelheden meer vermogen nodig heeft, zal de benzinemotor ondersteunen. Een geruststellende gedachte tijdens lange autoritten. De batterij kan je thuis of bij een oplaadpunt eenvoudig opladen.
2,5-Liter Benzinemotor
De benzinemotor laadt de accu op en ondersteunt de elektromotor bij een hoger toerental. Afhankelijk van de rijomstandigheden schakelt de benzinemoto tussen poortbrandstofinjectie en cilinder directe brandstofinjectie om een optimale werking, laag brandstofverbruik en een lage CO2-uistoot te bereiken.
Uitstekende prestaties
Het systeemvermogen bedraagt 225 kW/306 pk, waarmee je van 0 naar 100 km/u in 6,0 seconden versnelt. Dankzij de 18,1 kWh capaciteit van de lithium-ion accu is het elektrisch rijbereik 75 kilometer (WLTP).
Welke Suzuki is leverbaar met de Plug-in Hybrid-techniek?

Wat is Full Hybride?
De geavanceerde hybride aandrijflijn maakt gebruik van een elektromotor, een verbrandingsmotor of beide tegelijk, afhankelijk van de rijomstandigheden. Het resultaat is een laag brandstofverbruik en een lage CO2-uitstoot, evenals een soepele en krachtige acceleratie die het rijplezier aanzienlijk verhoogt.
Hybridesysteem
De elektromotor laat de auto soepel en fluisterstil starten en drijft de auto op lage snelheid aan. Bij hogere snelheden en sterke acceleratie ondersteunt de elektromotor de krachtige en tegelijkertijd zuinige 1,8-liter benzinemotor, die de accu voor de elektrische aandrijving ook tijdens het rijden oplaadt. Dat laatste komt ook voor bij het remmen. De vrijgekomen energie wordt vervolgens omgezet in elektriciteit. Wanneer u de auto stopt, wordt de benzinemotor uitgeschakeld om zoveel mogelijk energie te besparen.
EV-rijmodus
Wil je volledig emissievrij rijden, bijvoorbeeld in de stad of op een parkeerplaats, kies dan voor de EV-rijmodus. De verbrandingsmotor stopt wanneer de accuspanning en de rijomstandigheden dit toelaten, zodat de auto volledig elektrisch blijft rijden.
Welke Suzuki is leverbaar met de Full Hybrid-techniek?